وفاداری و وفادارسازی مشتریان آرایشگاه ها و سالن های زیبایی

زیبا بودن و زیبا دیده شدن، خواسته اکثریت افراد در جوامع مدرن است. هرچقدر که روابط اجتماعی افراد گسترده تر می شود و هرچقدر که در معرض نظرات و قضاوت های دیگران قرار می گیرند، بیشتر به زیبا دیده شدن نیاز پیدا می کنند. به همین دلیل است که بازار آرایشگاه ها و سالن های زیبایی، در یک سیر صعودی، پر رونق تر و البته پر رقیب تر می شود.

از سوی دیگر، بر اساس تحقیقاتی که اخیرا انجام شده است، تنها 27% از مشتریان، به برند آرایشگاه و سالن زیبایی وفادارند و مابقی، به شخص آرایشگر خود ابراز وفاداری می کنند. این امر برای یک شخص آرایشگر موضوعی ارزشمند است، اما برای کسب و کار آرایشگاه و سالن زیبایی، امری خطرناک است چراکه بواسطه رفتن آن فرد آرایشگر، ممکن است بخش زیادی از مشتریان خود را از دست بدهد و در معرض ریسک قرار گیرد.

73% از مشتریان سالن های زیبایی و آرایشگاه ها، به شخص آرایشگر خود بیشتر وفاداری نشان می دهند تا خود آرایشگاه یا سالن زیبایی شان!!

از این رو ایجاد وفاداری مشتریان به برند آرایشگاه و سالن زیبایی، امری حیاتی برای بقای آن کسب و کار است و ریسک های آتی آن را بشدت کم می کند. بعلاوه که بر اساس تحقیقات نشریه فوربس، جذب یک مشتری جدید در مقایسه با حفظ مشتریان فعلی، بیش از 5 برابر هزینه در بر دارد.

وفاداری سالن های زیبایی و آرایشگاه ها beauty salon hair dressing loyalty

عوامل موثر بر وفاداری مشتریان آرایشگاه ها و سالن های زیبایی

عوامل زیادی بر وفاداری مشتریان سالن های زیبایی و آرایشگاه ها تاثیر دارند. قبلا در مقاله ای در مورد هفت اصل کلیدی برای ایجاد وفاداری مشتریان سالن های زیبایی و آرایشگاه ها مطلبی نوشتیم که ممکن است برای شما جذاب باشد. بنابر تحقیقاتی که در این خصوص انجام شده است، می توان اصلی ترین عوامل موثر بر وفاداری مشتریان و مراجعین سالن های زیبایی، آرایشگاه های زنانه و مردانه و اسپا ها را در زیر مشاهده کرد:

وفاداری سالن های زیبایی و آرایشگاه ها beauty salon hair dressing loyalty
  • تصویر ذهنی برند
  • ارزندگی قیمت در برابر کیفیت و کمیت خدمات
  • رضایتمندی کلی مشتریان
  • کیفیت خدمات ارائه شده
  • سختی و هزینه تغییر آرایشگاه برای مشتریان
  • رفتار پرسنل ارائه دهنده خدمات
فرآیند وفادارسازی که برندها همراه با گروه مشاورین ود طی خواهند کرد، علمی، آزمون شده و موثر است و برای برندهایی که پتانسیل خلق مشتری وفادار را دارند، بسیار کارا است. 
فرآیند وفاداری وفادارسازی
گروه مشاورین ود با دانش و تجربه ای که در تیم مشاورین خود انباشته است، بر راهبردها و راهکارهای خلق وفاداری مشتریان و وفادارسازی آنها به برندها متمرکز است. ما همراه برندها در مسیر وفادارسازی مشتریانشان هستیم و تا زمان حصول نتیجه مطلوب، خود را موظف به ارائه خدمات برای کسب و کارها و برندها می دانیم. 

مشتاقیم به همکلامی با شما

با ما در ارتباط باشید