وفاداری و وفادارسازی مشتریان برندهای پوشاک و فشن

وفاداری در صنعت فشن و پوشاک، با سایر صنایع کمی متفاوت است و علت آن را در چند مورد می توان جستجو کرد:

  • محدودیت ارائه محصولات متناسب با نیازهای فردی یا ویژه همه مشتریان
  • تعدد گزینه های خرید مشتریان در بازار
  • تعدد و تنوع اقلام مورد نیاز مشتریان از لباس های بیرون از خانه، خانگی، مهمانی و ….
  • ماهیت صنعت فشن و تغییرات سریع آن

مجموعه این عوامل باعث می شود که حتی وفادارترین مشتریان در صنعت فشن و پوشاک، وفاداری چند پاره دارند و از چند برند مشخص، خرید های خود را انجام می دهند.

وفاداری صنعت پوشاک و فشن

با این وجود، نمی توان از ارزشمندی وفاداری مشتریان به برند در صنعت فشن و پوشاک چشم پوشی کرد و از این روست که برندهای مختلف پوشاک از پوشاک لوکس(Haute couture) گرفته تا فست فشن(fast fashion) و پوشاک روزمره(Casual wear)، تمام تلاش خود را برای داشتن مشتریان وفادار سرسخت متمرکز می کنند.

بر اساس نتایج تحقیقاتی که انجام شده است، می توان اصلی ترین عوامل موثر بر وفاداری مشتریان برندهای پوشاک و فشن را به شرح زیر برشمرد:

عوامل موثر بر وفاداری مشتریان پوشاک فشن مد
  • آگاهی از برند:

    هرچقدر برندهای فشن و پوشاک، بیشتر در جلوی ذهن مخاطبانش باشد، احتمال تکرار خرید مشتریانش بیشتر است و می تواند منجر به وفاداری رفتاری شود. بهره گیری از تبلیغات گسترده، شعب متعدد، فعالیت های روابط عمومی و …. اصلی ترین راهکارها برای بالابردن آگاهی از برندهای فست فشن است.

  • ارزندگی برند:

قضاوت کلی مصرف کنندگان در خصوص عملکرد و کیفیت محصولات، تجربه خرید، وابسته های ذهنی برند، قیمت، صداقت برند و قابل اعتماد بودن آن در قیاس با رقبایش، ارزندگی برند را در ذهن مشتریانش شکل می دهد. هرچقدر نمره یک برند پوشاک و فشن در این مقایسه ذهنی بالاتر رود، احتمال وفادارماندن مشتریانش بیشتر است.

  • خاص بودن:

تقریبا همه کسانیکه مد و فشن، لوکس یا فست فشن، را دنبال می کنند، انتظار خاص بودن و خاص دیده شدن را دارند. هرچقدر یک برند پوشاک و فشن بتواند این ویژگی را بیشتر برای مشتریانش به ارمغان آورد، احتمال وفادارماندن مشتریانش بیشتر است.

  •  رفتار پس از فروش:

خدمات و فرآیندهای پس از فروش، برنامه های وفاداری، تکریم مشتری و … نیز تاثیر بسزایی در وفاداری مشتریان پوشاک و فشن دارد. خصوصا زمانیکه مشتریان این برندها، در انتخاب تنگاتنگ بین دو برند نزدیک به هم مردد مانده اند، این عامل می تواند تاثیر بسزایی در تصمیم آنها داشته باشد و با تکرار خرید، منجر به وفاداری رفتاری در آنان گردد.

فرآیند وفادارسازی که برندها همراه با گروه مشاورین ود طی خواهند کرد، علمی، آزمون شده و موثر است و برای برندهایی که پتانسیل خلق مشتری وفادار را دارند، بسیار کارا است. 
فرآیند وفاداری وفادارسازی
گروه مشاورین ود با دانش و تجربه ای که در تیم مشاورین خود انباشته است، بر راهبردها و راهکارهای خلق وفاداری مشتریان و وفادارسازی آنها به برندها متمرکز است. ما همراه برندها در مسیر وفادارسازی مشتریانشان هستیم و تا زمان حصول نتیجه مطلوب، خود را موظف به ارائه خدمات برای کسب و کارها و برندها می دانیم. 

مشتاقیم به همکلامی با شما

با ما در ارتباط باشید