وفاداری و وفادارسازی مشتریان رستوران‌ ها، فست‌ فود ها و کافه‌ ها

وفاداری مشتریان رستوران

امروزه مشتریان می توانند با یک جستجوی ساده در مناطق شهری، ده ها گزینه برای رستوران رفتن را در اطراف خود پیدا کنند. بعلاوه که وجود ابزارهایی مانند وب سایت ها و نرم افزارهای ارسال غذا، حتی گزینه های بیشتری را برای تهیه غذای مطلوبشان ببینند.  در این شرایط، وفادار کردن مشتریان و وفاداری آنها به یک رستوران ، فست فود ، یا کافه ، اهمیت بسیار زیادی پیدا می کند.

بر اساس تحقیقاتی که اخیرا انجام شده است، بیش از نیمی از مشتریان رستوران ها، حاضرند برای غذای رستورانی که به آن اعتماد دارند، بیشتر هزینه کنند.

مشتریانی که یک رستوران وفادارند، به آن اعتماد دارند و آن را در برابر تبلیغات سایرین ترجیح می دهند، حاضرند مسافتی را برای رسیدن به آن رستوران بپیمایند، در صف انتظار آن بمانند و حتی هزینه زیادی هم برای غذایی پرداخت کنند، که شاید بشود با قیمت کمتری در جای دیگری صرف کرد.

وفاداری مشتریان رستوران کافه فست فود loyalty restaurant cafe fastfood
وفاداری مشتریان رستوران کافه فست فود loyalty restaurant cafe fastfood

وفاداری مشتریان فست فود

برای فست فود ها هم اوضاع کمابیش به همین شکل است. میلیون ها دلاری که هرساله برندهای فست فود بزرگ مانند مک دونالد، برگرکینگ، کی‌اف‌سی و غیره صرف نگهداری مشتریان خود می کنند، شاهدی بر این ادعا است که در صنعت فست فود، حفظ مشتریان قدیمی ارزش بالایی برای برندها و جایگاه فعلی و آینده کاری شان دارد. مشتریان فست فودها هم نسبت به برنامه های وفاداری برندها، توجه ویژه ای دارند:

بر اساس تحقیقی که در سال 2021 انجام شده است، بیش از 73% از مشتریان فست فودها، در زمان انتخاب یک برند برای صرف غذا، به برنامه های وفاداری آن توجه می کنند.

در کشور ما هم بخاطر هزینه نسبتاً پایین ورود به صنعت فست فود، هر روزه شاهد برندی جدید در این عرضه هستیم که طبیعتاً حفظ مشتریان را برای قدیمی تر، سخت تر می کند و چاره آن، تلاش برای نگهداری مشتریان و وفادارسازی آنها به برند است.

وفاداری مشتریان کافه

از آنجا که اقتصاد کافه و حیات کسب و کارش به تعدد مشتری و حضور همیشگی آنها در کافه بستگی دارد، موضوع وفاداری مشتریان به برند و وفادارسازی آنان برای کافه ها اهمیت بسیار ویژه ای پیدا می کند.

بنا به تحقیقی که اخیرا انجام شده است، مشتریان وفادار یک کافه، بطور متوسط دوبرابر بیشتر از مشتریان معمولی آنجا سفارش می دهند!

به همین دلیل است که استارباکس به عنوان بزرگترین کافی شاپ دنیا، با صرف هزینه بسیار و تلاش دائمی، یکی از برنامه های موفق وفاداری مشتریان را راه اندازی کرد و توانست از این راه، میلیون ها دلار سودآوری برند را اضافه کند.

وفاداری مشتریان رستوران کافه فست فود loyalty restaurant cafe fastfood
فرآیند وفادارسازی که برندها همراه با گروه مشاورین ود طی خواهند کرد، علمی، آزمون شده و موثر است و برای برندهایی که پتانسیل خلق مشتری وفادار را دارند، بسیار کارا است. 
فرآیند وفاداری وفادارسازی
گروه مشاورین ود با دانش و تجربه ای که در تیم مشاورین خود انباشته است، بر راهبردها و راهکارهای خلق وفاداری مشتریان و وفادارسازی آنها به برندها متمرکز است. ما همراه برندها در مسیر وفادارسازی مشتریانشان هستیم و تا زمان حصول نتیجه مطلوب، خود را موظف به ارائه خدمات برای کسب و کارها و برندها می دانیم. 

مشتاقیم به همکلامی با شما

با ما در ارتباط باشید